سلامتی

توصیه های عید قربان برای بیماران دیابتی

ا بیان اینکه رژیم غذایی غنی از پروتئین و چربی که اغلب در ایام عید قربان تجربه می شود ، برای بیماران دیابتی ، اوزم خطرناک است. دکتر. کافر کایا هشدارها و توصیه های مهمی را ارائه داد.

نسبت چربی ، پروتئین و کربوهیدرات ، که باید در برنامه تغذیه ای معمول باشد ، می تواند در طول عید قربان بسیار متفاوت باشد.

با بیان اینکه عدم تعادل در نسبت ها بر روی انسولین درمانی مورد استفاده بیماران دیابتی تأثیر منفی خواهد گذاشت ، متخصص بیماری های غدد درون ریز و متابولیسم دکتر کافر کایا خاطرنشان کرد که به دلیل افزایش اثر انسولین ، ممکن است در بیماران کما هیپوگلیسمی دیده شود.

کایا با بیان اینکه هنگام مصرف پروتئین و چربی در فرد قربانی ، مصرف کربوهیدرات و تعادل در تغذیه ضروری است ، هشدار داد: “در غیر این صورت ، با بیماری های قلبی و عروقی روبرو خواهید شد ، خطر بیماری عروق کرونر 7 تا 10 برابر افزایش می یابد.”


یک قدم زدن را انتخاب کنید
کایا با یادآوری اینکه دیابت شیرین تازه تشخیص داده شده در تعطیلات به طور قابل توجهی افزایش یافت ، گفت: به همین دلیل ، به محض احساس علائم دیابت ، باید با یک متخصص غدد داخلی مشورت شود.

کایا با ذکر اقداماتی که بیماران دیابتی برای متعادل سازی سطح قند خود انجام می دهند ، نوشیدن مقدار زیادی آب توصیه کرد. کایا با بیان اینکه وقتی مقدار زیادی آب مصرف می شود سطح قند شما کاهش می یابد ، گفت: “آب منبع بسیار مهمی برای تنظیم قند خون است. در عین حال ، در صورت عدم مصرف بیش از حد مواد غذایی ، باید این وضعیت را با ورزش متعادل کنید. ما توصیه می کنیم پیاده روی سریع به مدت نیم ساعت و با شروع 15 دقیقه بعد از غذا مشاهده خواهید کرد که چنین ورزشی می تواند قند خون را تا 400-500 در عمل و زیر 200 را کاهش دهد.


“ما می توانیم ارتفاع را در سطح ضبط مشاهده کنیم”
کایا با اشاره به اینکه تعداد بیماران در موارد اضطراری به خصوص در 2 روز اول تعطیلات حداقل 3-4 برابر افزایش یافت ، کایا اظهار داشت که این وضعیت می تواند خطرات تهدید کننده زندگی را به همراه داشته باشد.

کایا هشدار داد که این افزایش ممکن است منجر به مقاومت به انسولین شود ، “قند خون بالا به دلیل کالری زیاد مشاهده می شود. به دلیل افزایش مواد سمی در خون ، مقاومت جدی در گیرنده های انسولین ایجاد می شود. انسولین درمانی ، بنابراین ما حتی بیماران خود را دیده ایم که قند خون آنها تا 1100 است. ” لطفاً قبل از غذا خوردن دو بار فکر کنید تا از تعطیلات خود به کابوس تبدیل نشوید و در موارد اضطراری هزینه نکنید. “

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا