سلامتی

گوشت را از یخچال خارج نکنید و آن را دوباره منجمد

گوشت را از یخچال خارج نکنید و آن را دوباره منجمد کنید
متخصص گوارش ، دانشیار دکتر. هاکان دمیرچی ، فقط چند روز قبل از جشن ایثار ، اطلاعات مهمی در مورد مصرف درست گوشت ارائه داد.

زمان بسیار کمی تا عید قربان است و مقدمات جشن آغاز شده است. یکی از بزرگترین مشکلات حذف و دوباره یخ زدن گوشتی است که پس از فرایند پخت و پز در یخچال قرار می گیرد. نگه داشتن گوشت در دمای اتاق برای مدت طولانی خطر عفونت های باکتریایی را به همراه دارد. با یادآوری اینکه از آنجا که عید قربان با ماههای تابستان همزمان می شود ، باید از نظر بهداشتی برخی اقدامات احتیاطی انجام شود ، معاون پزشکی متخصص گوارش بیمارستان VM Park Park Pendik دکتر. هاکان دمیرچی هشدارهای مهمی داد.


“بسیاری از بیماری ها می توانند در گوشت قرمز رشد کنند”
دانشیار دکتر. هاکان دمیرچی گفت ، “به ویژه در افرادی که بیماری های قلبی عروقی ، عروقی ، دیابت ، معده و دستگاه گوارش و کلسترول بد دارند ، مصرف گوشت باید محدود شود. با توجه به اینکه چای ، قهوه ، آجیل ، شیرینی و نوشیدنی های گازدار به میزان بیشتری مصرف می شوند ، حفظ تعادل در وعده های غذایی مهم است. آب باید در طول روز مصرف شود. باید به هضم متعادل سبزیجات ، میوه ها و گوشت ها کمک کند. او گفت.

با تأکید بر اهمیت پخت و نگهداری گوشت ، دانشیار دکتر. هاکان دمیرچی گفت ، “باید توجه داشت که گوشت بسیار متراکم در قطعات کوچکتر و در وعده های غذایی کم مصرف شود تا اینکه در مقادیر زیاد مصرف شود. جدا از این ، استراحت گوشت به مدت 24 تا 48 ساعت در هوای سرد به جای مصرف گوشت تازه و سریع به محض ذبح قربانی ، از نظر مشکلات دستگاه گوارش بسیار مفیدتر خواهد بود. استراحت گوشت خصوصاً از نظر مشکل رفلاکس ، افزایش اسید معده و جلوگیری از ورم معده مفید خواهد بود. بسیاری از بیماری ها می توانند در گوشت قرمز ایجاد شوند. همچنین می تواند باعث ایجاد عفونت در انسان شود. این یکی از بزرگترین مشکلاتی است که گوشت قرار داده شده در یخچال و فریزر پس از فرآیند پخت مجدداً خارج شده و مجدداً منجمد می شود. همچنین نگه داشتن طولانی مدت آن در دمای اتاق می تواند از نظر عفونت های باکتریایی مشکلات بزرگی ایجاد کند. ” از گفته های خود استفاده کرد


توجه به مسئله ديجيتال براي كودكان جوان
هشدار در مورد انگلی انگلی به نام “اکینوکوک” ، دانشیار دکتر. هاکان دمیرچی گفت ، “برخی از عفونت ها در احشا گاوها و گاوهای کوچک وجود دارد که ما آنها را کیست سگ و گربه می دانیم. به خصوص هنگام مصرف چنین اندام هایی مانند کبد ، باید از نظر بصری به خوبی کنترل شوند. ممکن است پلاک های سفید روی گره ها وجود داشته باشد. هنگامی که کبد بریده و خرد می شود ، ساختار همگن آن مختل می شود. دیده می شود که به ویژه توده های سفید در آن وجود دارد. در چنین مواردی ، آن گوشت نباید مصرف شود ، باید از بین برود. ” گفت

دانشیار ، با بیان اینکه سیستم گوارشی کاملاً تحت تأثیر مصرف بیش از حد گوشت قرار گرفته است. دکتر. دمیرچی گفت ، “اسید معده اضافی به نام ریفلاکس و ورم معده به دلیل فشار سیستم گوارشی دیده می شود. دوباره در این دوره ، بیماری های کیسه صفرا به دلیل مصرف گوشت های چرب و سرخ شده دیده می شود. التهاب لوزالمعده نیز از جمله بیماری های شایع است. به خصوص کودکان خردسال ، افراد مسن ، افراد دیابتی ، بیماری های مزمن عروقی و قلبی ، افرادی که بیماری های معده و روده دارند باید مصرف گوشت را محدود کنند و به مقدار زیاد مصرف نشوند ، اما باید به صورت تقسیم شده به وعده های غذایی مصرف شوند. علاوه بر این ، کودکان کوچک ممکن است مشکلات گوارشی ، معده درد را تجربه کنند. ” هشدار داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا