سلامتی

راههای مقابله با افزایش اضطراب

T Simre Simge Korkut ، روانشناس بالینی متخصص ، گفت که ممکن است بتوان با برخی تمرینات ، آسیب هایی را که رابطه ما با اضطراب ایجاد می کند ، کاهش داد.

اضطراب ، که در بین مردم به عنوان اضطراب شناخته می شود ، بیماری است که اجازه می دهد عادات روزانه ما وارونه شود و با شیوع ویروس کرونا کاملاً رایج شده است. پذیرش نگرانی های ما به عنوان یک احساس طبیعی به جای نادیده گرفتن آنها اساسی ترین راه مقابله با حملات است.

T Simre Simge Korkut ، روانشناس بالینی متخصص گفت: چیزهایی که به ما آسیب می رسانند احساسات نیستند ، بلکه نحوه واکنش ما به احساسات از نظر رفتاری است ، یعنی رابطه ما با آنها.

بازگشت به کار و مدرسه می تواند ضریب اضطراب را افزایش دهد
با بیان اینکه چهره جهان ما ، جایی که ما آزادانه در آن زندگی می کنیم ، که قبلاً به عنوان یک مکان امن می شناختیم ، چهره جهان ما را که قبلاً به عنوان یک مکان امن می شناختیم ، به مکانی ناامن تبدیل کرده است که در آن نامرئی و کشنده است. در جریان بیش از 1.5 سال که ویروس کرونا وارد زندگی ما شد ، دشمن همیشه به دنبال ما است. کلنک ص. T Simre Simge Korkut تأکید کرد که همه ، از 7 تا 70 ، در طول این روند کم و بیش با احساس اضطراب روبرو بودند.

“برخی از ما قبل از امتحان اضطراب را تجربه کرده ایم ، برخی از ما در تصادفات رانندگی ، برخی از ما وقتی فرزندمان دیر به خانه می آید یا در موقعیت های مشابه.” گفت دکتر کلنک ص. کورکوت خاطرنشان کرد: علاوه بر اپیدمی جاری ، بازگشت به محیط کار و مدرسه با فرا رسیدن فصل پاییز و سرمای هوا ممکن است ضریب اضطراب را در افراد افزایش دهد.

تعریف اضطراب ، دکتر کلنک روانشناس کورکوت می گوید: “اضطراب یک پدیده طبیعی است که با احساس تنش (احساس غیرواقعی ، از دست دادن کنترل ، حوصله …) ، افکار مضطرب و تغییرات جسمی مانند افزایش فشار خون ، تپش قلب و احساس خفگی ، مشخص می شود. با محرکی از بیرون یا دنیای درونی روبرو می شود. این احساس است. ” از عبارات استفاده کرد

کورکوت با بیان اینکه اضطراب احساسی است که فرد بر اساس ارزش های خود بنا می کند ، اظهار داشت: اگر ما چیزهایی را که برای ما ارزش قائل شده اند ناپدید شده یا در خطر از بین رفتن هستند احساس اضطراب می کنیم. این یک احساس بسیار طبیعی است. ” گفت.

اضطراب را به عنوان دشمن نبینید
دکتر با اشاره به اینکه می توانیم همه احساسات مثبت یا منفی را که تجربه می کنیم به عنوان هشدار یا نشانه تصور کنیم. روانشناس بالینی کورکوت می گوید: “همانطور که یک سنسور آتش به شما هشدار می دهد وقتی در اتاق هتل دود وجود دارد ، با ایجاد صدا و نور ، زندگی همچنین سیگنال هایی را برای ما ارسال می کند. اینکه سیستم های مکانیکی چه زمانی هشدار می دهند بستگی به موضوعی دارد که آنها هشدار می دهند. سیستم احساسی ما ، مانند این سیستم های هشدار دهنده ، از طریق درک و افکار ما متوجه آنچه در جهان خارج می شود می شود و واکنش هایی مانند اضطراب ، عصبانیت ، ناراحتی و عصبانیت را نشان می دهد. هدف همه این سیستم های هشدار دهنده هشدار دادن و آگاه سازی فرد است. از این نظر ، مهمترین کارکرد همه احساسات مثبت یا منفی ، آگاهی از محیط و آنچه در محیط اتفاق می افتد و عمل به آن است. ” او گفت.

با بیان اینکه طبق درمان پذیرش و عزم ، منبع همه دردها زبان است ، اوزم. کلنک ص. کورکوت بیان کرد که نحوه استفاده از زبان به طور مستقیم بر رفتارهای ما تأثیر می گذارد و گفت: “به عنوان مثال ، اگر فردی با ماهیت مضطرب خود را به عنوان” من یک فرد مضطرب هستم “معرفی کند ، ذهن او معتقد است که آن شخص کاملاً از” اضطراب “تشکیل شده است. به بنابراین ، فرد شروع به اجتناب و خود را از موقعیت های ایجاد کننده اضطراب که معمولاً قادر به کنار آمدن با آن است ، می کند. مانند ارائه سخنرانی در مقابل جمعیت ، امتحان دادن ، ملاقات با افراد جدید … در نتیجه ، او احساس غم ، ناامیدی و عصبانیت می کند. در نتیجه ، او مشکلات روانی را تجربه می کند زیرا از شخصی که می خواهد باشد دور خواهد بود. با این حال ، اگر همان شخص با حفظ فاصله از طبیعت مضطرب خود با جمله “من دارای طبیعت مضطرب هستم” خود را معرفی کند؛ ذهن او تحریم فعالیت هایی را که قبلاً فکر می کرد نمی تواند انجام دهد ، در نظر نمی گیرد ، زیرا فکر می کند آن شخص کاملاً از اضطراب تشکیل نشده است و ممکن است ویژگی های دیگری مانند شاد ، شوخ طبع ، پرحرف داشته باشد. “

مبارزه با احساسات خود را متوقف کنید
گفتن که برخی از اطلاعات اشتباه درست شناخته شده وجود دارد که از دوران کودکی ما ، Uzm به همه ما تحمیل شده است. کلنک ص. کورکوت گفت: “در آغاز اینها افسانه” ما باید احساسات منفی خود را برای زندگی بهتر رها کنیم “وجود دارد. با تشخیص آرام آرام اضطرابی که احساس می کنید ، اجازه دهید با شما باشد. هر بار که با او مبارزه می کنید ، مطمئن هستم که در دراز مدت برای شما گران تمام می شود. ” گفت.

با بیان اینکه وقتی به شخص دیگری گوش می دهیم ، انتخاب می کنیم که آیا با گفته های او موافق هستیم یا خیر ، اما به اندازه کافی به صدای درونی خود گوش نمی دهیم. کلنک ص. کورکوت گفت: “ما معمولاً فکر نمی کنیم انتخابی برای موافقت یا مخالفت با صدای درونی خود داریم. اما پیشنهاد می کنم این تمرین را امتحان کنید. تحقیقات نشان داده است که نامگذاری متفاوت به ذهن شما کمک می کند. زیرا اگر نام ذهن شما متفاوت باشد ، با “شما” متفاوت است. اکنون با استفاده از نام جدید خود به ذهن خود سلام کنید ، گویی در یک مهمانی ، کافه ، رستوران با او ملاقات می کنید. اگر احساسات و افکاری وجود دارد که شما را در طول روز مجبور می کند ، به ذهن خود با نامی که ذهن خود را صدا می زنید توجه کنید و مودبانه به آن گوش دهید. او گفت.

با زنده نگه داشتن لحظه با بدن خود تماس بگیرید
exp کلنک ص. کورکوت تمرینات ذهنی را که می توان در آخرین مرحله انجام داد چنین توضیح داد: “ما شروع به تنظیم نحوه استفاده از زبان کردیم ، ما سعی کردیم با احساسات خود مبارزه را متوقف کنیم و نامی برای ذهن خود گذاشتیم. اکنون نوبت به اساسی ترین موردی رسیده است که این 3 مرحله را تاج می گذارد. توجه ما به بدن ما با زندگی در لحظه ما سعی می کنیم زندگی خود را تحت تهدید جهان خارج که 1.5 سال در آن زندگی کرده ایم ، بگذرانیم. این تهدید خارجی ارزش های هر یک از ما مانند آزادی ، استقلال ، مهمان نوازی ، صمیمیت را به خطر انداخته است. در این صورت ، تعداد افرادی که در جهان احساس اضطراب می کنند و این اضطراب را با استراتژی های رفتاری غلطی که سعی کرده اند به اختلالات اضطرابی تبدیل می کنند ، افزایش یافته است. در حالی که ، ذهن ما تمایل دارد ما را در آینده گذشته زنده نگه دارد تا از ما محافظت کند. بنابراین ، هر چه بیشتر تمرینات ذهنی خود را در طول روز با تماس با لحظه انجام دهیم ، بیشتر می توانیم ذهن خود را با زمان حال تطبیق دهیم. در ادامه کارهایی که ما در حال انجام اضطراب انجام می دهیم ، پس از نفس عمیق از طریق بینی و دمیدن شمع کیک ، توجه کامل خود را به بررسی بدن خود با وضوح و کنجکاوی معطوف کنید. اعضای بدن خود را طوری بررسی کنید که انگار برای اولین بار آنها را می بینید. هنگام انجام این کار ، ذهن شما می خواهد شما را به گذشته-آینده بازگرداند. باهاش ​​دعوا نکن توجه کنید ، مودبانه گوش دهید و توجه خود را به بدن خود برگردانید. “

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا