سلامتی

خواص و اثرات مثبت درمانی خوردن سیر با معده خالی

خواص و اثرات مثبت درمانی خوردن سیر با معده خالی

سیر جایگاه ویژه ای در غذای هندی ها دارد و به عنوان یکی از قوی ترین مواد غذایی برای درمان انواع بیماری ها شناخته شده است. سیر به بهبود گردش خون ، دستگاه گوارش و سیستم ایمنی ، فشار خون ، بیماری های قلبی کمک می کند و سموم را از بدن دفع می نماید. حتی می توانید صبح با شکم خالی سیر را بخورید تا از فواید آن بهره مند شوید. در ادامه ی بخش سلامت نمناک دلایلی برای مصرف سیر با شکم خالی عنوان کرده ایم که شامل ؛

دلایل مصرف سیر با شکم خالی

هضم چربی : خوردن سیر خام با معده خالی برای هضم چربی بسیار مفید است زیرا یک رقیق کننده طبیعی خون می باشد که به تثبیت فشار خون و سطح کلسترول کمک می کند.

علاوه بر این مطالعات نشان داده است که چگونه ترکیبات گوگرد موجود در سیر به از بین بردن سلول های سرطانی کمک می کند. سیر یک آنتی بیوتیک قدرتمند است، بیماری های مختلف ریه را التیام می بخشد و شکم را برای جذب بهتر مواد غذایی تقویت می کند.

سیر با معده خالی

آنتی بیوتیک قوی : سیر خام یکی از موثرترین آنتی بیوتیک ها طبیعی است و اگر با معده خالی مصرف شود، قدرت آن به طور قابل توجهی افزایش می یابد. خوردن یک تکه سیر خام به جلوگیری از عمل باکتری در شکم کمک می کند زیرا سیر حاوی آنتی بیوتیک و گوگرد فراوان از جمله آلیسین و آجوئن است که محتوای آنتی بیوتیکی آن به درمان سرما خوردگی و سرفه کمک می کند.

هضم و کاهش وزن: خوردن سیر با شکم خالی صبح ها باعث تحریک اشتها و هضم می شود. عملکرد موثر دستگاه گوارش در میان چیزهای دیگر نیز به کاهش وزن کمک می کند. همچنین خوردن سیر خام نیز برای درمان اسهال موثر است.

سیر خام برای لاغری

فشارخون بالا : ترکیبات حاوی گوگرد آلیسین ، دی آلیل دی سولفیدی، دی آلیل ،سولفوری، می تواند به تنظیم سطوح فشار خون کمک کند.

سم زدایی : ترکیبات سولفوری موجود در سیر به از بین بردن مواد سمی از بدن کمک می کند. بنابراین، اگر شب گذشته شام سنگین خورده اید، خوردن سیر ایده خوبی برای شروع روز بعد با دفع سموم است.

خواص دارویی سیر

خوردن سیر خام:

سیر خام دارای مواد مغذی بسیار بهتری نسبت به پخته شده آن است، به همین دلیل سیر خام اغلب یکی از معمول ترین مواد غذایی برای استفاده در سالاد و سبزیجات است.

چطور می توانید روز خود را با سیر شروع کنید:

1. مطمئن شوید که سیر تازه است به این دلیل که ترکیبات آلیسین موجود در سیر اگر مانده باشد به طور چشمگیری کاهش می یابد.

2. پوست سیر را جدا کنید ، مقدار مورد نیاز خود را مصرف کرده و بقیه را در یخچال نگه دارید.

خواص دارویی سیر

در ادامه ی این بخش از سلامت نمناک به داستانی از یک مرد که سیر را با معده خالی مصرف می کند می پردازیم :

مردی مبتلا به عفونت های شدید در بدنش به مدت دوماه هر روز صبح ناشتا یک حبه سیر می خورد بعد از دوماه عفونت های باکتریایی و قارچی موجود در بدن او بهبود می یابد و همین امر موجب شگفتی پزشک معالج او شد و با سوالات مختلف خواست متوجه علت این تغییر شود ، تغییر اصلی و کارساز او مصرف سیر با معده خالی یا همان ناشتا بود.

پزشکان پس از بررسی یافتند سیستم ایمنی بدن او در روزهای اخیر بطور قابل توجهی تقویت پیدا کرده است به همین دلیل توصیه می شود سیر را نا شتا و با شکم خالی میل کنید تا مواد مغذی موجود در آن بهتر جذب بدن شود علاوه براین سیر از التهاب و تورم جلوگیری می کند و مصرف آن برای افرادی که مبتلا به آرتروز و التهاب های مفصلی هستند مفید است.

** فراموش نکنید که بدون مشورت و اجازه ی پزشک نباید سیر را ناشتا مصرف کنید چراکه ممکن است شرایط معده و گوارش شما برای این روش مناسب نباشد.**

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا