سبک زندگیسلامتیغذاها

ماهی قزل آلا

ماهی قزل آلا یکی از نادرترین غذاهایی است که دریاها و رودخانه ها به ما ارائه می دهند. ماهی قزل آلا که بسیار مغذی و خوشمزه است ، از محافظت از قلب تا جلوگیری از التهاب فواید زیادی دارد.

ماهی قزل آلا که در آبهای سرد و شیرین و نمکی زندگی می کند ، یکی از ماهی هایی است که باید با عطر و طعم و محتوای تغذیه ای خود که در آن مزایای زیادی به ویژه قلب و عروق وجود دارد ، در لیست خریدها باشد.

از خانواده Salmonidae است و مشخص ترین ویژگی آن رنگ صورتی تا نارنجی گوشت آن است. ماهی قزل آلا که حداقل 50 سانتی متر است ، حداکثر تا یک و نیم متر رشد می کند. چرخه زندگی آنها یکی دیگر از کنجکاوی های بزرگ آنها است ، زیرا آنها در رودخانه متولد می شوند و حدود 5 سال در آنجا زندگی می کنند ، برای انجام مهاجرت های بزرگ راهی دریا می شوند و برای تولید مثل به زادگاه خود باز می گردند

ماهی قز آلا

محتوای غذایی سالمون
ماهی سالمون منبع خوبی از پروتئین ، اسیدهای چرب اشباع نشده و اشباع نشده ، امگا 3 ، ویتامین های گروه B و همچنین ویتامین های D و E است. خاصیت آن مانند اکثر ماهی های روغنی است ، دارای محتوای روغن شبه ماهی تن و مقادیر زیادی اسیدهای چرب اشباع نشده تک. همچنین حاوی مواد معدنی مانند فسفر است. همچنین منبع مهمی از سلنیوم ، ید و پتاسیم است که تقریبا نیمی از مقدار توصیه شده روزانه را تأمین می کند.

با وجود ماهی بسیار روغنی ، امگا 3 برای سلامت قلب و عروق ضروری است. مصرف ماهی قزل آلا برای سلامت قلب و عروق توصیه می شود ، زیرا به میزان قابل توجهی سطح کلسترول بد خون را کاهش می دهد و تولید کلسترول خوب را تحریک می کند ، عضله قلب را تقویت می کند و عملکرد کل سیستم قلبی عروقی را عادی می کند.

سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند کاروتنوئیدها که به آنها مدیون درخشش خود است ، از سلول ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند و با جلوگیری از التهاب ، پیری سلول را کند می کند. کالری آن بسیار بیشتر از ماهی تن است ، اما همچنین بسیار سیر کننده است ، بنابراین می توان آن را در رژیم های لاغری ترجیح داد.

مقادیر غذایی 100 گرم ماهی قزل آلا:

کالری: 182 کیلو کالری

پروتئین ها: 18.4 گرم

چربی: 12 گرم

کلسیم: 27 میلی گرم

منیزیم: 26 میلی گرم

سدیم: 98 میلی گرم

پتاسیم: 310 میلی گرم

فسفر: 250 میلی گرم

نیاسین: 10.4 میلی گرم

ماهی قز آلا

15 مزایای سارمون
ماهی قزل آلا ماهی است که دارای مقدار کمی چربی اشباع و مقدار زیادی اسید چرب امگا 3 است ، بنابراین فواید اصلی آن کمک به سلامت قلب است. این ماهی و سایر ماهی های چرب برای افرادی که از دیابت یا فشار خون بالا رنج می برند بسیار توصیه می شود. با این حال ، اگر به هر یک از این بیماری ها مبتلا هستید ، باید با متخصص تغذیه خود مشورت کنید تا بفهمید چه قسمت هایی برای نوع رژیم شما مناسب است.

15 مزیت ماهی قزل آلا را می توان به شرح زیر ذکر کرد:

  • همانطور که قبلا گفتیم ، ماهی قزل آلا حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که به کاهش سطح کلسترول بد کمک می کند.
  • ماهی قزل آلا به ازای هر 100 گرم ، 12 گرم چربی خوب به شما می دهد.
  • یک منبع عالی از مواد معدنی مانند ید ، منیزیم ، فسفر ، سلنیوم ، آهن و کلسیم و همچنین سایر مواد مغذی که به حفظ عملکرد تیروئید و روده کمک می کنند.
  • ماهی قزل آلا با داشتن ویتامین D زیاد ، در شکل گیری ساختار استخوان تأثیر می گذارد و بنابراین به شما امکان می دهد استخوان های قوی تری داشته باشید.
  • غنی بودن از امگا 3 با فشار خون بالا مقابله می کند و احتمال حمله قلبی را کاهش می دهد.
  • ماهی سالمون از ایجاد پلاک در عروق جلوگیری می کند و ضربان قلب شما را بی نظم می کند.
  • با افزایش گردش خون لخته ایجاد نمی کند.
  • سهم بالای ویتامین A در ترمیم بافت های عضلانی و پوستی و همچنین مبارزه با عفونت ها نقش دارد.
  • بسیار عالی برای سلامت مغز و حافظه به لطف اسیدهای چرب امگا 3.
  • ماهی سالمون از چسبیدن کلسترول به دیواره عروق جلوگیری می کند.
  • خواص ضد التهابی آن با تسریع روند پیری پوست ناشی از سایر غذاهای سرشار از قند یا کربوهیدرات مقابله می کند.
  • اسید آلفا-لینولنیک موجود در امگا 3 می تواند با کاهش خشکی و افتادگی ، نرمی پوست شما را بازیابی کند.
  • از جذب ویتامین هایی مانند D و E که به بازسازی سلولی پوست ، عضلات و مو کمک می کنند ، پشتیبانی می کند.
  • ماهی قزل آلا کمک بزرگی برای مبارزه با مشکلات پوستی مانند روزاسه ، پسوریازیس است.
  • ماهی قزل آلا می تواند اثرات اشعه خورشید بر روی پوست شما را کاهش دهد ، زیرا باعث افزایش جذب ویتامین های D و E می شود.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا