سلامتی

10 اثر قدرتمند چای سبز با لیمو

ترکیبی از لیمو و چای سبز که حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است و از التهاب مزمن جلوگیری می کند ، به عنوان یک نوشیدنی فوق العاده که از بیماری های مختلف محافظت می کند برجسته است.
مطالب اختصاصی

در حالی که نوشیدن چای در سراسر جهان محبوبیت بیشتری پیدا کرده است ، کشور ما در تولید و مصرف چای رتبه بالایی دارد.

سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) با جلب توجه به افزایش مصرف چای در جهان ، خاطرنشان کرد که تولید چای سیاه سالانه 2،2 درصد و چای سبز سالانه 7،4 درصد تا سال 2027 افزایش می یابد. طبق اعلام فائو ، 3.3 میلیون تن تولید چای سبز در سال 2027 حاصل می شود.

روند هرچه باشد ، فواید چای سبز از نظر علمی اثبات شده است و اگر لیمو ، ماده غذایی دیگری که دارای مواد مغذی مفید است ، به آن اضافه کنید ، در نتیجه نوشیدنی ای مهار کننده سرطان یا اختلالات متابولیکی مانند چاقی یا دیابت است.

در اینجا 10 اثر قدرتمند نوشیدن چای سبز با لیمو آورده شده است.

مخزن ضد سموم
چای حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) ، کوئرستین ، اسید کلروژنیک (که در قهوه نیز وجود دارد) و تئوگالین است. لیمو سرشار از ویتامین C ، اسید فرولیک و هسپریدین است.

آنتی اکسیدان ها برای سلامتی کلی بسیار مهم هستند و ضمن محافظت در برابر بیماری های مزمن ، التهاب را در بدن کاهش می دهند.

به کاهش وزن کمک کنید
یکی از شناخته شده ترین خواص چای سبز این است که چربی می سوزاند. در مطالعات مختلف نشان داده شده است که مصرف منظم چای سبز در کاهش چربی بدن مثر است. همچنین شناخته شده است که مصرف چای سبز به سوزاندن چربی های دور شکم کمک می کند.

در مورد لیمو ، مطالعات نشان داده است که فلاونوئیدهای مرکبات در حیوانات باعث کاهش اندازه سلولهای چربی و افزایش میزان متابولیسم می شوند.

از نوع 2 دیابت محافظت می کند
چای سبز کنترل قند خون را بهبود می بخشد. مطالعات تأیید می کنند که نوشیدن منظم چای سبز باعث کاهش التهاب و بهبود توانایی بدن در استفاده موثر از انسولین می شود و مقاومت در برابر آن را کاهش می دهد.

علیرغم این یافته ها ، دانشمندان هشدار می دهند که چنین نتایج باید با احتیاط تفسیر شود و برای تأیید آنها نیاز به تحقیقات بیشتری است.

دوستانه قلب
مخلوطی از چای سبز و لیمو کمک بزرگی به قلب می کند. یک مطالعه بین المللی انجام شده در مصر نشان داد که فلاونوئیدهای مرکبات باعث کاهش التهاب ، بهبود عملکرد عروقی و حفظ سطح کلسترول در حد طبیعی می شوند.

یک مطالعه ژاپنی نتیجه گرفت که افرادی که روزانه لیمو مصرف می کنند فشار خون پایین تری دارند ، به خصوص اگر مرتباً راه بروند. به موازات این ، مطالعات نشان می دهد که افرادی که مرتباً چای سبز مصرف می کنند ، در مقایسه با افرادی که چای سبز نمی نوشند ، در معرض خطر بیماری های قلبی ، سکته قلبی و سکته مغزی قرار دارند.

از سلامت مغز محافظت می کند
مطالعات مختلف نشان داده است که نوشیدن چای سبز خطر زوال عقل ، اختلال در عملکرد مغز و بیماری آلزایمر را کاهش می دهد. یک اثر مشابه در مطالعات آزمایشگاهی برای ترکیبات موجود در مرکبات یافت شده است ، که به عنوان شناخته شده در کاهش التهاب و جلوگیری از تجمع پلاک آمیلوئید در مغز عامل بیماری آلزایمر است.

ایمنی را تقویت می کند
لیمو یک منبع عالی از ویتامین C ، یک ریز مغذی محلول در آب با خواص آنتی اکسیدانی قوی است. ویتامین C دارای خواص ضد التهابی و تحریک کننده سیستم ایمنی است.

گفته می شود که ویتامین C به طور گسترده از پیشگیری از عفونت های تنفسی و بیماری های کل بدن کمک می کند و این مزایا همچنین در ترکیبات چای سبز و به ویژه EGCG یافت شده است که می تواند در برابر اختلالات خود ایمنی محافظت کند و همچنین عملکرد ایمنی بدن را بهبود بخشد.

انرژی می دهد
چای سبز منبع طبیعی کافئین است ، محرک سیستم عصبی مرکزی که ما برای فعال سازی خود از آن استفاده می کنیم. کافئین علاوه بر مبارزه با خستگی ، می تواند هوشیاری ، عملکرد جسمی و ذهنی را بهبود بخشد. با این حال ، چای سبز حاوی کافئین کمتری نسبت به قهوه یا نوشیدنی های انرژی زا است ، بنابراین می تواند یک گزینه جایگزین برای افراد حساس به اثرات دوز بالای کافئین باشد.

از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند
یک مطالعه بزرگ نشان می دهد که نوشیدن چای سبز خطر ایجاد سنگ کلیه به ویژه در مردان را کاهش می دهد. اسید سیتریک موجود در لیمو نیز با افزایش حجم ادرار و اتصال به اگزالات کلسیم به همان معنا کمک می کند. این از تجمع کریستال هایی که منجر به تشکیل سنگ کلیه می شوند جلوگیری می کند.

مصرف روزانه لیمو و چای سبز نیز توسط متخصصان مختلف در درمان سنگ کلیه توصیه می شود.

از انواع مختلف سرطان محافظت می کند
مطالعات مختلف نشان می دهد که برخی از ترکیبات لیمو ممکن است از رشد و گسترش سلولهای سرطانی جلوگیری کرده و باعث از بین رفتن این سلولهای بدخیم شود. از طرف دیگر ، برخی مطالعات نشان می دهد که مصرف بیشتر مرکبات ممکن است با کاهش خطر ابتلا به سرطان های ریه ، معده ، مری و پستان همراه باشد.

چای سبز همچنین با کاهش خطر ابتلا به سرطان های مثانه ، پستان ، روده بزرگ و پروستات همراه است.

از کمبود آب بدن جلوگیری می کند
مصرف آب کافی (آبرسانی) برای سلامت پوست ، مدیریت وزن ، عملکرد مغز ، سلامت دستگاه گوارش و عملکرد کلیه ضروری است. نوشیدن مایعات کافی از تشکیل سنگ کلیه ، یبوست و حتی سردرد جلوگیری می کند. بنابراین ، شکی نیست که نوشیدن چای سبز با لیمو بسیار مفید است.

بنابراین ، چند لیوان باید بنوشید؟ 1 تا 3 بار در روز تضمین می کند که شما به خوبی آبرسانی می کنید و فواید سلامتی آن را توضیح می دهید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا