سلامتیمجله ویدیوها

10 فواید تخم مرغ برای سلامتی

آیا می دانید تخم مرغ یکی از مقوی ترین مواد غذایی است؟ در اینجا مزایای تخم مرغ ، از رشد مغز تا سلامت چشم وجود دارد.

مصرف تخم مرغ به عنوان صبحانه و وعده های غذایی مختلف فواید زیادی دارد. این غذا بدون شک عالی است نه تنها به دلیل غنی بودن از پروتئین ، بلکه به دلیل کم کالری بودن و افزایش سیری.

تخم مرغ از مغذی ترین مواد غذایی است پس چرا تخم مرغ بسیار مهم است؟ از آنجا که تخم مرغ کمک بزرگی به سلامتی است ، زیرا در مراحل مختلف رشد انسان به نفع بدن و ذهن است. در حقیقت ، مطالعات پزشکی مختلف تایید می کنند که تخم مرغ یکی از غذاهای بسیار قدرتمند در جهان است.

فواید تخم مرغ

10 مزایای تخم مرغ
تخم مرغ غذایی است که فواید زیادی برای سلامتی دارد و مهمتر از همه ، قیمت و توزیع آن در دسترس است. به این نکته باید اضافه کنیم که روش های زیادی برای پخت و پز تخم مرغ برای هر نوع سلیقه و نیاز غذایی وجود دارد و دستور العمل های بی شماری ، شیرین و شیرین وجود دارد که می توان آنها را در آن گنجاند.

اگرچه ممکن است از قبل بدانید که خوردن تخم مرغ منبع با کیفیتی از چربی و پروتئین است و می تواند برای افراد در هر سنی مفید باشد ، ما 10 مزیت تخم مرغ را ذکر کرده ایم که متخصصان تغذیه برجسته می کنند.

  1. دارای ویتامین و ارزش معدنی بالایی است

تقریباً تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن در تخم مرغ یافت می شود. این ماده حاوی 13 ویتامین و مواد معدنی ضروری به میزان لازم برای عملکرد مناسب بدن است. هنگام مصرف ، ویتامین های A ، D ، E و B12 و همچنین تیامین ، ریبوفلاوین ، نیاسین ، اسید پانتوتنیک ، پیریدوکسین ، فولات ، بیوتین ، کلسیم ، آهن ، روی ، منیزیم ، فسفر ، پتاسیم ، سلنیوم و سدیم دریافت می کنیم. همه این مواد مغذی به سلامت جسم و روان کمک می کنند ، خطر ابتلا به بیماری را کاهش می دهند ، انرژی را تأمین می کنند و از توسعه حمایت می کنند.

  1. غنی از پروتئین

بعد از پروتئین شیر انسان ، پروتئینی که بدن ما بیشترین استفاده را می کند پروتئین تخم مرغ است. تخم مرغ 10 درصد پروتئین مورد نیاز روزانه یک بزرگسال و 30 درصد پروتئین مورد نیاز کودکان را تأمین می کند. این ماده مسئول تولید آنزیم ها ، هورمون ها ، انتقال دهنده های عصبی و آنتی بادی ها است. این ماده به بازسازی سلول ها ، رشد و محافظت از ماهیچه ها کمک می کند.

  1. ویتامین های B را تأمین می کند

تخم مرغ سرشار از تیامین (B1) ، ریبوفلاوین (B2) ، پیریدوکسین (B6) ، اسید فولیک ، ویتامین B12 و بیوتین است. علاوه بر این ، مصرف کولین ، یکی از مهمترین ویتامین های گروه B را تأمین می کند. کولین ، همراه با اسید فولیک ، در بارداری بسیار مهم است ، به خصوص از آنجا که در رشد طبیعی کودک در رحم نقش دارد.

  1. ویتامین D را تأمین می کند

تخم مرغ یکی از معدود غذاهایی است که به طور طبیعی حاوی ویتامین D است. زرده تخم مرغ حاوی ویتامین D است. ویتامین D عملکردهای زیادی در بدن دارد. در بسیاری از عملکردها از ایمنی گرفته تا تقویت استخوان ها شرکت می کند. علاوه بر این ، ویتامین D پاسخ گلبول های سفید خون را کنترل می کند و از ترشح بیش از حد سیتوکین در آنها جلوگیری می کند. ویروس کرونا شناخته شده است که باعث ایجاد بیش از حد سیتوکین های پیش التهابی می شود. بنابراین ، ویتامین D به دلیل نقش آن در کنترل پاسخ ایمنی ، ماده مغذی مهمی است. تخم مرغ همچنین حاوی ویتامین های A ، E ، K و مواد آنتی اکسیدانی است.

  1. مواد معدنی را تأمین می کند

تخم مرغ حاوی طیف گسترده ای از مواد معدنی مانند کلسیم ، فسفر ، آهن ، منیزیم ، منگنز ، روی ، مس و سلنیوم است که به عملکردهای بیشماری در بدن ما کمک می کند. ماده مغذی دیگری که در تخم مرغ یافت می شود تریپتوفان است که با تأثیر بر سنتز سروتونین به تعادل و خلق و خو کمک می کند.

  1. از سلامت چشم پشتیبانی می کند

تخم مرغ سرشار از ویتامین A و کاروتنوئیدها زآگزانتین و لوتئین است. ویتامین A و این مواد آنتی اکسیدانی به جلوگیری از اختلالات بینایی مانند آب مروارید و تخریب ماکولای وابسته به سن کمک می کنند. لوتئین و زاگزانتین در سبزیجاتی مانند کلم بروکلی و اسفناج نیز یافت می شود ، اما بدن به دلیل چربی موجود در زرده ، این مواد مغذی را از تخم مرغ بهتر جذب می کند.

  1. چربی های اشباع نشده ارائه می دهد

تخم مرغ حاوی چربی های سالم با کیفیت خوب ، به خصوص نوع غیر اشباع اولئیک است که باعث افزایش کلسترول HDL (کلسترول خوب) در خون می شود. در سال های اخیر با تحقیقات علمی متعددی ثابت شده است که مصرف تخم مرغ تأثیر منفی بر افزایش سطح کلسترول LDL که کلسترول “بد” در افراد سالم است ، ندارد.

8- به مبارزه با اضافه وزن کمک می کند

تخم مرغ یک ماده اصلی غذایی است که باید در برنامه های کاهش وزن لحاظ شود. زیرا سرشار از پروتئین است و غذایی سیر کننده است. همچنین کالری کمی دارد. به طور متوسط ​​، 1 تخم مرغ فقط 75 کالری دارد. به این ترتیب اشتها را کاهش می دهد ، کالری کمتری و مواد مغذی بیشتری تأمین می کند.

  1. از رشد مغز پشتیبانی می کند

تخم مرغ حاوی کولین است ، ماده مغذی مهمی برای رشد مغز ، حافظه و یادگیری. علاوه بر این ، لوتئین موجود در تخم مرغ نه تنها برای بینایی مفید است بلکه غلظت بالایی در مغز و خون دارد ، بنابراین با عملکرد شناختی بهتر در بزرگسالان ارتباط دارد. هر دوی این مواد مغذی در زرده تخم مرغ یافت می شوند.

  1. بدون مواد نگهدارنده و افزودنی

تخم مرغ به لطف پوسته طبیعی خود فاقد مواد نگهدارنده و مواد افزودنی است که سلامتی را تهدید می کند. قابل دسترسی ، همه کاره و در تمام طول سال در دسترس است. علاوه بر این ، این یک غذای کاربردی است که می تواند به روش های مختلفی تهیه شود و می تواند در بسیاری از دستور العمل های سالم شرکت کند.

ممکن است علاقه مند باشید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا