دسته‌بندی نشده

ناتوانی در لذت بردن از هر چیزی علت چیست؟

آنهدونیا ، به معنی “عدم لذت” و “عدم لذت” در یونانی ، نوعی اختلال است که به عنوان ناراحتی و ناتوانی در لذت بردن از هر چیزی تعریف می شود. بنابراین علائم آنهدونی چیست ، آیا درمانی وجود دارد؟

آیا مواقعی وجود داشته است که شما حتی دوست ندارید دوستان خود را ببینید یا نمی توانید از کاری که به طور معمول از انجام آن لذت می برید لذت ببرید؟

شما وقتی احساس بدی داشتید این شرایط را تجربه کردید ، اما به آن فکر نکردید زیرا این احساسات در مدت کوتاهی از بین رفتند.

در حالی که این احساسات برای بسیاری می آید و می رود ، برخی از افراد در یک حلقه باطل گرفتار می شوند که نمی توانند از هیچ چیز لذت ببرند. ادبیات پزشکی این حلقه معیوب را آنهدونی می نامند.

در حقیقت ، آندونیا ، یکی از مشکلاتی که بیشتر ما از آن رنج می بریم ، به عنوان یکی از علائم افسردگی نیز تعریف می شود. آندونیا که در نگاه اول یک اختلال ساده به نظر می رسد ، در واقع از جمله اختلالات جدی است که افسردگی را به ابعاد بعدی می رساند و کیفیت زندگی را پایین می آورد.

بنابراین علائم آنهدونی چیست ، آیا درمانی وجود دارد؟ در اینجا جزئیات …

دلایل آنهدونی
اگرچه هنوز علل آنهدونی مشخص نشده است ، اما این اختلال نظرات گسترده ای وجود دارد که این یک وضعیت روانی غیر طبیعی ، اختلالات روانی ، مشکلات روانشناختی ، سو abuse مصرف مواد ، آموزش ناکافی و سطح اقتصادی اجتماعی است.

علاوه بر این ، عادات مختلف مانند افسردگی و اضطراب و همچنین عادت به تعویق انداختن و عدم انگیزه را می توان از جمله دلایل آنهدونی دانست.

افسردگی

علائم آنهدونی
افرادی که با بیماری روانی مانند آندونیا روبرو می شوند دیگر نمی خواهند در دوره های قبلی زندگی خود فعالیت هایی را که قبلا انجام می دادند با لذت و هیجان انجام دهند.

هنگامی که آنها مجبور به انجام فعالیت مورد نظر هستند ، این کار را بدون کسب کوچکترین لذت انجام می دهند. فعالیت های ذکر شده می تواند ورزش ، موسیقی ، فعالیت های اجتماعی ، سرگرمی ها و حتی جنسی باشد.

برای درک وجود آنحدونی ، علائم بیماری باید شناخته شود. علائم دیگر این اختلال روانشناختی که مهمترین علائم آن عدم خوشبختی است را می توان به شرح زیر ذکر کرد:

حالت تنش
ورود به پارانویاهای مختلف
ناتوانی در داشتن احساسات شادی آور
تغییر در عادات غذایی
به هیچ وجه نمی توان از فعالیت های اجتماعی لذت برد
تجربه انزجار جنسی

تنهایی

درمان آنهدونیا
آندونیا ، که یکی از رایج ترین مشکلات است ، نوعی اختلال است که کیفیت زندگی را به طور جدی کاهش می دهد. بنابراین ، باید درمان شود.

افرادی که با این نوع اختلال روانی روبرو می شوند باید بدون اتلاف وقت از یک روانشناس متخصص پشتیبانی بگیرند. گمراه کننده خواهد بود اگر بگوییم درمان آندونی زیر نظر روانشناس آسان است.

در درمان آندونیا ، لازم است هورمونهای سروتونین و اندورفین بدن انسان دوباره فعال شوند. این به معنای استفاده از روشهای اصلی درمانی است. در حالی که روشهای درمانی به طور کلی در روند درمان استفاده می شوند ، درمان آنهدونی جامع تر است.

از طرف دیگر ، فعالیت هایی که باعث خوشحالی شما می شوند مانند تغذیه سالم ، کنترل خواب شبانه ، ورزش ، ورزش ، خرید ، رقص و برنامه های سرگرم کننده از جمله روش های خلاص شدن از آنهدونی هستند. اگر روش درمانی صحیحی اعمال شود ، می توان بر این بیماری غلبه کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا