سلامتیغذاها

فواید کنگر فرنگی بی پایان است

گروه تغذیه و رژیم غذایی Res. دیدن. Eda Balcı در مورد فواید مهم کنگر فرنگی ، گیاهی از خانواده گل مروارید ، که معمولاً در کشورهای مدیترانه ای و جنوب اروپا رشد می کند ، برای سلامتی ما صحبت کرد.

رژیم غذایی Eda Balcı با اشاره به اینکه کنگر فرنگی به لطف محتوای سینارین موجود در آن کبد را بازسازی می کند ، گفت: کنگر فرنگی نیز ذخیره ویتامین است. Eda Balcı اظهار داشت که 100 گرم کنگر فرنگی پخته شده حدود 53 کالری است و به لطف کالری کم آن ماده غذایی مناسبی برای لاغری است.

وی با بیان اینکه کنگر فرنگی ، که یکی از خوشمزه ترین غذاهای غذاهای مدیترانه ای است ، با داشتن عناصر غذایی بسیار غذایی مغذی و سالم است ، وی تأکید کرد که مصرف بیشتر هر ماده غذایی صحیح نیست و مصرف آن کافی است یک قسمت از کنگر فرنگی دو بار در هفته.

ثبت مجدد کبد

Balcı با بیان اینکه کنگر فرنگی به دلیل داشتن محتوای سینارین دارای فواید زیادی برای سلامتی است ، گفت: “به لطف سینارین ، به دفع نیکوتین جمع شده در کبد ، کیسه صفرا و برونش کمک می کند. کنگر فرنگی ، یکی از غذاهای بازسازی کننده کبد ، همچنین به کاهش کلسترول بد خون و افزایش کلسترول خوب کمک می کند ، و همچنین در کاهش فشار خون نیز کمک می کند. “علاوه بر این ، کنگر فرنگی ذخیره ای کامل از ویتامین ها است که نباید آن را از جدول جدا کنیم. این ماده بسیار غنی از کلسیم ، فسفر ، پتاسیم ، مواد معدنی آهن ، منیزیم و روی و ویتامین های B1 ، B2 ، B6 ، A و C. “

عملکردهای سیستم دیجیتال را تنظیم می کند

Balcı با بیان اینکه کنگر فرنگی دارای ساختار بسیار فیبری است و تنظیم عملکرد دستگاه گوارش را با این ویژگی فراهم می کند ، گفت: “این حرکت معده و روده را تسریع می کند. عملکرد دفع را افزایش می دهد. کنگر فرنگی ، که از عملکرد دستگاه گوارش پشتیبانی می کند ، معده با سلامت بیشتری کار می کند. “این به تعادل اسید معده کمک می کند. روده و معده را تمیز می کند و از نفخ و تشکیل گاز جلوگیری می کند. معده را تقویت و آرام می کند.”

Balcı با بیان اینکه کنگر فرنگی ، که از نظر آهن و مواد معدنی منبع غنی از مواد مغذی است ، اگر به لطف محتوای آهن منظم مصرف شود ، در کم خونی ناشی از فقر آهن نیز بسیار مثر است و گفت: مصرف کنگر فرنگی به جلوگیری از کم خونی کمک می کند.
بالچی اظهار داشت که کنگر فرنگی ، که با داشتن آنتی اکسیدان غنی ، ویتامین و مواد معدنی غذایی بسیار موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن است ، به ویژه با داشتن ویتامین C زیاد ، از بیماری های فصلی جلوگیری می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا