سبک زندگیسلامتی

باورهای غلط در مورد معده

شکایات معده بسیاری از افراد را آزار می دهد. اما برخی باورهای غلط در مورد معده وجود دارد. حقیقت باورهای غلط در مورد معده ، دکتر Fevzi Özgönül توضیح می دهد. در اینجا 7 باور غلط در مورد معده آورده شده است

  1. وقتی چاق می شویم ، شکم ما بزرگتر می شود ، بنابراین گرسنه می شویم
    معده ما کیسه عضلانی است و اندازه آن بسته به انرژی مورد نیاز بدن متفاوت است. بعضی اوقات کودک با 1/2 بطری شیرخشک تغذیه می شود ، گاهی اوقات 2 بطری شیرخشک می نوشد. همانطور که در این مثال ، حتی گاهی یک کاسه سوپ برای ما زیاد است ، گاهی اوقات اگر کل سفره را بخوریم راضی نیستیم.

بنابراین معده ما با گذشت زمان یا چاق شدن رشد نمی کند. اندازه همان اندازه باقی می ماند ، اما چون کیسه ماهیچه ای است ، در مواردی که به انرژی زیادی احتیاج دارد ، این عضلات شل می شوند و غذای بیشتری درون آن قرار می گیرد. هنگامی که به انرژی کمتری نیاز داریم ، این کیسه عضلانی منقبض می شود تا از پرخوری جلوگیری کرده و از مصرف بیش از حد مواد غذایی جلوگیری کند.

بنابراین معده ما با گذشت زمان یا چاق شدن رشد نمی کند. اندازه همان اندازه باقی می ماند ، اما چون کیسه ماهیچه ای است ، در مواردی که به انرژی زیادی احتیاج دارد ، این عضلات شل می شوند و غذای بیشتری درون آن قرار می گیرد. هنگامی که به انرژی کمتری نیاز داریم ، این کیسه عضلانی منقبض می شود تا از پرخوری جلوگیری کرده و از مصرف بیش از حد مواد غذایی جلوگیری کند.

  1. اگر غذا را کم کنیم معده کوچک می شود
    همانطور که توضیح دادم ، اگر مقدار کالری قابل هضم واقعی را در غذا افزایش دهیم ، نه با کاهش غذا ، یعنی اگر غذاهایی با ارزش غذایی بالاتر بخوریم و عمل کنیم و اطمینان حاصل کنیم که هضم می شوند ، اشتهای ما به تدریج کاهش می یابد و با کمبود غذا احساس سیری خواهیم کرد.

اما این بدان معنا نیست که معده ما کوچک شده است ، به این معنی است که عضلات معده خیلی شل نمی شوند زیرا ما شروع به دریافت انرژی بیشتر از غذایی می کنیم که می خوریم. برای توضیح با یک مثال ، هنگام دادن پول جیب به کودک ، اگر همیشه آن را با یک سکه 10 سنت به او بدهیم ، او هر دو کف دست خود را باز می کند. اما اگر ما همیشه با یک لیر پول بدهیم ، او فقط یک دستش را باز می کند.

  1. افراد لاغر نسبت به افراد چاق معده کوچکتري دارند
    اندازه معده یک فرد لاغر و یک فرد چاق یکسان است. فقط به این دلیل که فرد چاق به انرژی روزانه بیشتری نیاز دارد ، مغز عضلات معده او را شلتر می کند و اجازه می دهد غذای بیشتری وارد شود.

4- می توانید با انجام تمرینات شکم یا معده معده خود را کوچک کنید
نیازی به بزرگ یا کوچک شدن معده نیست. اگر اطمینان حاصل کنید که این وعده های غذایی بعد از خوردن بهتر هضم می شوند و از همه مهمتر ، اگر غذاهایی را انتخاب کنید که دارای ارزش غذایی بالایی هستند ، یعنی مواد مغذی مورد نیاز بدن ، معده شما کمتر باز می شود و به طور خودکار احساس می کنید که معده کوچک می شود زیرا با غذای کمتری سیر هستید.

  1. دسرهای تهیه شده با دارچین ، شیرین کننده ، میوه ها نیاز به شیرینی ها را برآورده می کنند
    نیاز به شیرینی ، نیاز بدن به قند ، یعنی انرژی است. اگر سیستم گوارشی ما خوب کار نکند ، آنزیم کافی تولید نکند ، حرکت کافی نداشته باشد ، بدن نمی تواند قند موجود در غذاهایی را که می خوریم بدست آورد ، بنابراین قندی را می خواهد که در خارج از کارخانه تولید شود و نیازی به هضم غذا نداشته باشد. همانطور که برای ادامه زندگی خود به اندکی پول نیاز دارید ، نیاز بدن به قند نیز باید تأمین شود.

اگر قند در بدن نداشته باشیم ، می میریم. دارچین می تواند طعم مطبوعی به شما بدهد ، اما در آن هیچ قندی وجود ندارد ، اگر بگویید شیرین کننده ، شیرین است اما حاوی قند مورد نیاز بدن نیست ، بنابراین مانند پول جعلی است. از طرف دیگر ، میوه ها دارای فروکتوز هستند و نه گلوکز ، قندی که بدن می خواهد ، فقط باعث می شود موقتاً احساس خوبی داشته باشید. هیچ یک از آنها دقیقاً قند مورد نیاز بدن را ندارند. آجیل و غذاهای سبزیجات حاوی شکر هستند ، اما برای این سیستم هضم باید به درستی کار کند.

  1. اگر می خواهید از ریفلاکس خلاص شوید ، 2-3 کیلو وزن کم کنید
    اگر می خواهید از ریفلاکس خلاص شوید. زیاد غذا نخورید ، اجازه دهید دستگاه گوارش غذای خود را بطور کامل هضم کند و غذای جدید بخواهید ، از غذاهایی مانند سالاد خام ، میوه ها و میان وعده هایی که هضم آنها تا اواخر شب دشوار است دوری کنید ، بلافاصله بعد از خوابیدن وعده غذایی خود را تغییر دهید و حداقل 2 ساعت بعد از غذا حرکت کنید تا به هضم غذا کمک کند نوشیدنی های حاوی پایه مانند نوشابه و سودا حداقل 2-3 ساعت بعد از غذا بنوشید ، اسید معده را با نوشیدن آب قبل از غذا میل کنید ، بعد از غذا دراز نکشید ، در حالت ایستاده بایستید و هنگام غذا خوردن زیاد بجوید ، تا غذا مدت زمان کمتری در معده بماند.
  1. خوردن همان غذاها و خوردن قبل از خواب شب باعث وزن بیشتر می شود
    دلیل چربی گرفتن شما این نیست که بدن شما آنچه می خورید ذخیره می کند بلکه به این دلیل است که غذایی که می خورید حاوی چربی ، پروتئین و ویتامین ها و مواد معدنی کافی نیست ، یا حتی اگر این مواد وجود داشته باشد ، بدن به دلیل کم تحرکی نمی تواند ساختار فعلی خود را حفظ کند. یا عدم توانایی در دسترس بودن این غذاها به بدن به دلیل کمبود آنزیم های گوارشی.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا